LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2008-12-26

Świąteczne gwiazdki

Kiedy zobaczyłam te gwiazdki na blogu Dorotus, wiedziałam, że muszę je upiec na wigilijny stół! Okazały się bardzo łatwe do przygotowania i pyszne. A pomysł, by nacięcia wewnątrz bułeczki robić kartą kredytową - doskonały. Rodzina była zachwycona zarówno efektownym wyglądem bułeczek, jak i ich smakiem. Oto przepis:

Składniki:

  • 10 g świeżych drożdży lub 5 g suchych (ja dałam suche drożdże)
  • 500 g mąki pszennej chlebowej
  • 10 g soli
  • 350 ml wody
oraz:
  • roztrzepane jajko z 1 łyżką mleka, do posmarowania bułeczek
  • mak do posypania

Mąkę połączyć z drożdżami (świeże drożdże można rozpuścić w części wody). Dodać sól, wodę, wyrobić gładkie ciasto, wtłaczając w nie dużo powietrza (ja wyrobiłam ciasto ręcznie, co nie było trudne). Pozostawić w przykrytej misce, w ciepłym miejscu, do podwojenia objętości (około 1,5 h).

Po tym czasie ciasto ostatni raz wyrobić i uformować 12 bułeczek. Na środku każdej z nich zrobić głębokie nacięcia w kształcie gwiazdki (3 nacięcia wykonane krótszym bokiem czystej karty debetowej lub podobnej). Wywinąć powstałe "ząbki" od środka na zewnątrz. Pozostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu, posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać makiem. Piec w temp. 230 stopni około 12 minut. Pycha!



http://www.smakimprezy.pl/images/kuchnia-swiateczna/baner-kuchnia-swiateczna.gif

5 komentarzy:

Małgoś pisze...

Ha! i ja je widziałam i bardzo mi się podobały, jednak już i tak zbyt wiele przygotowań, by kolejne pyszności stawiać na stole. :)
Bardzo ładne Ci wyszły An-no! Jestem pewna, ze na świątecznym stole pięknie się prezentowały! :)

An-na pisze...

Dziękuję! Napracowałam się bardzo, ale warto było. Bułeczki upiekłam poprzedniego dnia i zamroziłam, aby były świeże w dniu wigilii. Pozdrawiam :)

Majana pisze...

Slicznie Ci wyszły!! :))) Mniam :)

Bea pisze...

Piekne! i ja chce je niebawem popelnic ;)

Pozdrawiam poswiatecznie :)

An-na pisze...

Dziękuję!